Pengenalan

Blog ini akan memaparkan isu-isu ilmiyyah berkaitan agama Islam sama ada bidang akidah, fiqh wa usuluh, hadis, tafsir dan sebagainya, termasuk juga coretan penulis berkaitan apa yang berlaku di dalam atau luar negara

23 responses to “Pengenalan

  1. Barakallahu Feek, Ya Aba Amir al-Baruhiyy..
    Semoga website ini dapat dimanfaatkan oleh penuntut2 ilmu semaksima mungkin.

  2. InsyaAllah..Allahuyubarik Fik Aidhan Ya Aba Umair..
    Mudah-mudahan sama-sama berdakwah melalui dunia siber…

  3. Assalamu’alaikum…

    Mudah2an sumbangan ustadz dalam AAN dan di lain2 arena dapat dimanfaatkan oleh ummah, dan diberkati ALLAH subhanahu wata’ala, amin…
    ๐Ÿ™‚

  4. Assalaamualaikum ustaz, kesempatan ini ana nak ucapkn terima kasih banyak2 kt ustaz atas segala curahan dan perkongsian ilmu yang telah ustaz bagi kt kami sepanjang sem n, moga2 segala jasa dan amal kita diberkati dan dirahmati ILAHI.. Ameen.. Ana juga ingin mendapat petua dr ustaz mcm mn kaedah untuk mengingati fakta yg byk?
    syukran jazilan ustaz..

    • Waalaikumussalam,..
      Terima kasih kerana mengunjungi blog ana…Alhamdulillah sama-sama kira berkongsi ilmu…
      Petua untuk mengingati fakta satu sahaja..Ingat tak syair Imam al-Shafie ?
      ุดูƒูˆุช ุฅู„ู‰ ูˆูƒูŠุน ุณูˆุก ุญูุธูŠ * ูุฃุฑุดุฏู†ูŠ ุฅู„ู‰ ุชุฑูƒ ุงู„ู…ุนุงุตูŠ
      ูˆู‚ุงู„ ุจุฃู† ุงู„ุนู„ู… ู†ูˆุฑ * ูˆู†ูˆุฑ ุงู„ู„ู‡ ู„ุง ูŠู‡ุฏู‰ ู„ุนุงุตูŠ

      Maksudnya : “Aku mengadu kepada guruku Waki’ tentang buruknya hafalanku, Maka beliau menunjukkan aku agar meninggalkan maksiat,
      Katanya ilmu itu adalah cahaya, dan Cahaya Allah tidak akan diberikan kepada orang yang buat maksiat”.

      Nasihat ana, rajin-rajin lah menghafal…InsyaAllah Allah permudahkan..

  5. Salam,ust. lepasan univ mane?

  6. Alf Mabruk, congrate, thniah! Teruskan perjuangan ilmiah. Bangga puok kito..

    (raya kt mana thn ni?)

  7. salam,

    “albaruhiyy” ni sempena kg asal ke? seberang baruh? sekadar bertanya..

  8. allhamdulillah..ingat lagi syeikh nik pada saya..ye, saya abzarul al-depu..hehe..15 tahun tanpa khabar berita..dengar2 ada di UKM ye? dekat doh tu..saya di pjaya..

  9. Salam..

    Abzarul di Kem Kesihatan(Tulun jawb bagi Abzarul)

  10. hehehe…terima kasih mat je sebab tolong jawab..

  11. Assalamu’alaikum Ya Ustaz albaruhiyy

    Moga2 laman ini dapat memberi sumbangan kepada mereka yang dahagakan ilmu.

  12. Akum Ust al-Baruhiyy

    Nak mintak nama penuh anta sekali dgn nama datuk
    kalau ader kesempatan bleh ana masukkan dlm senarai istid’aa ijazah hadith
    sms ana 019-3357050

  13. jazzakumullaah khairan katsiran yaa syekh, web antum amat sangat berguna tuk memperluas wawasan keislaman. IMAM HASAN THAHA, BANYUWANGI INDONESIA HP 081358175597

  14. Terima kasih ustaz untuk tips atasi kemalasan diri… doakan berjaya atasi… amin..

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s